Educació

2 Formació Professional

Preocupació per les pràctiques

Els estudiants de formació professional intenten avançar a casa les assignatures teòriques

Alguns saben que serà complicat reprendre el curs de manera presencial

La particularitat dels estudis de formació professional, que combinen l’ensenyament teòric amb les pràctiques en empreses compliquen la situació dels estudiants en aquests dies de confinament. La Gabriela havia començat les pràctiques d’auxiliar d’infermeria a l’hospital Moisès Broggi però la crisi del coronavirus la va obligar a deixar-les a mitges amb només 159 hores fetes. “Pateixo per la gent que hi treballa”, explica aquesta estudiant de l’Escola Pia Nostra Senyora, a Barcelona que, tot i les circumstàncies adverses no renuncia a ser infermera i pensa continuar els estudis de grau superior i anar a la universitat. Ara es forma des de casa amb les indicacions que rep cada dia dels seus professors però no sap què passarà amb les hores de pràctica que necessita per acabar aquest grau mitjà. El Jordi, que estudia grau superior de laboratori químic i biomèdic al mateix centre, respira una mica més tranquil. Ell ja té fetes 416 hores de pràctiques i té la selectivitat aprovada de fa dos anys, de manera que les notes li serviran per entrar a la universitat el proper curs. “Vull fer estudis de biotecnologia o biomedicina i crec que amb les notes que tinc hi podré accedir”, assegura. Tot i això explica que el grau s’havia d’acabar el 7 de maig i creu que ja no podran reprendre les classes presencials i pateix pels continguts de l’assignatura de bioquímica.“Segurament serem la generació menys preparada”, es lamenta. A l’altre extrem hi trobem el Sebastián, que cursa un grau superior d’animació 3D i encara no havia començat les pràctiques. “Havia trobat una bona empresa, espero poder fer-les a l’estiu”, diu sense gaire preocupació. “Si no pot ser, hi ha més peixos al mar”, manté ben tranquil.

Ricard Coma, director de l’Escola Pia Nostra Senyora, explica que la reducció de les hores de pràctiques exigides per completar un grau ajudarà els alumnes, tot i que reconeix la dificultat d’impartir matèries pràctiques per via telemàtica. “Estem a l’espera del que decideixi l’autoritat educativa”, assegura i afegeix que “s’haurà de fer encaixar les circumstàncies al calendari”. Del mateix parer és Raquel López, professora de cicles formatius de l’institut Miquel Biada de Mataró que explica que els professors de matèries més pràctiques busquen recursos de vídeo per mirar de complementar les classes a distància. La Marta, estudiant de primer curs de grau superior d’administració i finances en aquest centre del Maresme critica que la situació els faci perdre una part important de la formació però agraeix la resposta del professorat. “Ens responen els dubtes i també tenim un grup de la classe en què ens ajudem entre nosaltres”, comenta. Pel que fa a les pràctiques, ella també té pendent començar-les però diu que en el seu cas, com que es tracta d’un grau de dos anys, espera poder-les completar el curs vinent.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.