Societat

CONSUM

El consum de proximitat agafa rellevància i es guanya la confiança del consumidor

Amb només els considerats serveis essencials en marxa, el consum ha estat un dels sectors més afectats en aquest període. Si se n’ha d’extreure algun balanç positiu, tant des del sector més acadèmic com del cooperatiu, es coincideix a destacar el paper rellevant del consum de proximitat. La degana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona, Anna Garriga, sosté: “Tots hem après el gran valor que té el comerç de proximitat, del barri, del poble. Els botiguers de productes essencials han esdevingut herois imprescindibles” que “s’han adaptat, han atès comandes online i ens les han portat a casa, fins i tot. Això no té preu, i els ho hem de retornar, comprant amb ells sempre, en confiança.” A més, destaca que “s’ha posat de manifest el valor social” dels “productes d’altíssima qualitat que tenim a prop de casa”. “Comprar productes locals ara i sempre –afegeix– ajuda a sostenir l’economia i llocs de treball als nostres pobles i ciutats. Ens cal retornar a l’origen del comerç de proximitat. Cal arrelar l’economia a casa nostra.” Pel president de la cooperativa Opcions , Jordi Rojas, aquesta crisi “ha despertat una major consciència del valor de consum de proximitat, en especial del consum alimentari”. Rojas també destaca que l’aturada de gran part l’activitat humana “ha permès veure en directe dues coses: l’impacte negatiu que fem sobre el medi ambient i la capacitat de resiliència de la natura”.

Una major consciència del valor de consum de proximitat
Jordi Rojas
president d’opcions
Ens cal retornar a l’origen del comerç de proximitat
Anna Garriga
degana DE LA facultat de ciències econòmiques i empresarials de la Universitat de girona
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.